Stine Jensen: We verhandelen onze privacy

Intellectueel Kapitaal sprak met Stine Jensen onder meer over ‘intiem kapitaal’. Zijn social media wel sociaal? In hoeverre draagt internet bij aan democratisering? En wie bedrijft nu eigenlijk handel met wie op Facebook? Een gesprek met een filosoof is goed voor andere perspectieven. Artikel in Intellectueel Kapitaal 2011-6

 

Verleiden 2.0 – Repudo wint Accenture Innovation Awards

RepudoNaar buiten allemaal! – maar neem wel je smartphone mee. Repudo, winnaar van de Accenture Innovation Awards 2011, verleidt ons om in de echte wereld op zoek te gaan naar virtuele objecten. Dat biedt interessante mogelijkheden voor bedrijven die hun fans of klanten letterlijk in beweging willen krijgen. Bijvoorbeeld in de richting van de winkel. PDF: CR&T 2011-11

 

Een bad met stroop – Youp van ’t Hek over T-Mobile

Youp van 't HekWe hadden al Ook Dat Nog, Kassa, Radar en een flinke reeks andere initiatieven zoals Customer Connection, Stichting Consuwijzer, Consumentenlijn Telemarketing en Meldpunt Telefoonirritatie. De actie van Youp van ’t Hek rondom de service van T-Mobile lijkt de zoveelste wake up call voor bedrijven die zaken doen met consumenten. Customer contact magazine sprak in Carré met de nog steeds verbolgen cabaretier over callcenters. PDF: Customer contact magazine 2010-11/12

 

TechTest: de Schiphol app – artikel

Schiphol appEen test van de Schiphol app. Wanneer kies je vanaf je smartphone voor het raadplegen van een website en wanneer voor het downloaden en gebruiken van een app? Met de komst van 4G zullen (responsieve) websites wellicht weer wat aan populariteit winnen, maar tot die tijd (met 3G of minder) staan apps – eenmaal gedownload – direct voor je klaar. Ze zijn bovendien veelal gericht op afgebakende gebruikstoepassingen, terwijl je op een website nog wel eens de weg kunt kwijtraken. Een goede app biedt voldoende praktische en nuttige informatie of toepassingen. Telecommerce 4-2013.